Blogger Backgrounds

Thursday, June 28

- Sinking by blue~~ -


What does it really mean ?
.................Beep , itu lirik lagu Big Bang oke !
Nikmat hidup yg bapak best !
Ta dapat na diungkapkan dgn kata-kata .
Bahkan huruf-huruf abjad pun ta dpat aku na susun menjadi ayat .
Jadi pengertian yg bagaimana kalian harapkan
dari jurusan Diploma in Computer Networking sepertiku ini ?
Adyn , diam !

Buad pertama kalinya ,
aku akui aku tersangat-lha beruntung .
Dah kenapa baru na sedar ?
Dulu-dulu kau sombong , besar kepala , hidung tinggi , bongkak !
Teruknya pengaruh dr rakan sebaya buad aku kesal .
Ahh , kaitannya apa ?

~~I'm gonna live my life , no matter what we party tonight .
Hell yeah , turn it on~~
Sepetang melepak bersama Aakim dan Asha tadi ,
buat aku sedar erti sebenar kehidupan !
Tengok air laut yg dah ta berapa na biru ,
(Takutnya pabila melihat hakisan tebing yg makin menjadi-jadi)
Dongak kelangit , makan gula-gula kapas , dongak kelangit lagi ,
pandang tepi , ahh mana Asha ?
No wonder lha dea habiskn duit beli gula-gula kapas lagi .
Dah 2kali aku rembat yg dea punya , wkwkwk .

Bila aku analisis , hipotesis dan berkonklusi ,
ayat-ayat mintak terajang Aakim tadi ada logiknya jugak sih .
Ta salah dea bagi pendapat bukan ?
Katanya aku terlalu naif , mudah ditipu , selenge .
Lumpy tahu ?
Salahnya tidak , ada jugak benarnya disitu .
Sebijik mcm air laut dipantai .
Tiap kali ombak dibawa arus , hala tujunya ta pena jelas .
Sentiasa berubah-ubah .
Dan begitu-lha aku as a human being .
Tapi pengalaman itu mendewasakan kita kan ?
Maka benar-lha apa yg orang-orang kata , dan apa yg aku dengar .

Lagi dari Aakim , disuruhnya aku ubah sikap agar tidak mudah ditipu
dan yakin dgn diri sendiri .
Katanya , dea tidak akan ada utk aku seperti selalu .
"Lagi 3minggu na masuk kolej balik . At least kau buad aku tenang dari jauh" ,
Pendek , padat dan sgt menyayat hati .
Nangis , aku nangis , aku nangis lagi .
Itu je yg aku mampu bagi respond .
Ta terdaya tawu ?
Kau buad aku takud utk masuk ke alam kolej , lagi dan lagi .
Sem 3 , please be nice to me :')
Berharapnya aku utk segera habis , dan segera pulang .

nota-tangis : Sanggupkah engkau jika aku ingin berulang-alik dr Kolej Telekom ke Kpmim ? Aku upah makan tengahari d percik , mahu ?

1 comment:

do ber-komenKomen